Friday, June 9, 2023

TESTIMONI: MASALAH KULIT SAYA SELESAI DENGAN SET CANTIK SHAKLEE

 


Assalamualaikum dan hai..Apa khabar sahabat pembaca? Terima kasih kerana sudi singgah ke blog Siti. Moga kalian sentiasa berada dalam kebahagiaan bersama keluarga tersayang dan sentiasa berada dalam manisnya iman.

Ok. Hari ini Siti nak share tentang TESTIMONI SHAKLEE. Sejak kenal Shaklee, banyak dah effect positif yang Siti dapat. Tapi hari ini Siti nak share tentang set cantik Shaklee yang Siti amalkan. 

Dulu, tak pernah terfikir pun nak makan supplements. Sebab dulu rasa pengambilan supplements tak perlu sebab kita boleh dapat nutrien daripada makanan harian. Tambahan pula mindset masa tu Siti tak percaya dengan Supplements kerana takut side effect yang negative pada masa akan datang. Maybe 10 tahun or 20 tahun akan datang. Ini kerana terdapat produk supplements di pasaran ditarik balik setelah berada lebih 10 tahun di pasaran kerana terdapat bahan-bahan yang memudaratkan kesihatan.

Namun segala-galanya berubah apabila Siti mula kenal Shaklee. Betul la kata orang, "tak kenal maka tak cinta." Boleh baca sejarah bagaimana Doktor Shaklee mula-mula menemui vitamin pertama dunia di SINI.

Siti bersyukur dan bangga kenal dengan Shaklee sebab Siti kenal dengan ilmu. Ternyata Shaklee adalah produk yang Selamat, terbukti dan berkesan. Bebas daripada 2500 bahan kimia. Tak ada lagi syarikat yang Siti jumpa boleh declare camni. BIla Shaklee declare, maknanya Shaklee akan mengambil risiko di atas declaration tersebut. Dan Shaklee tidak takut kerana Shaklee sangat komited dengan  kajian sains yang dibuat oleh saintis Shaklee sendiri. Diulang sekali lagi, saintis ok, bukan kajian oleh budak sekolah.😄

Juga, Shaklee sudah lebih 100 tahun berada di pasaran dunia dan lebih 60 tahun berada di pasaran Malaysia. Mahu atau tak, percaya atau tidak,kita sebenarnya sangat memerlukan supplements buat masa sekarang kerana kita tidak dapat nutrisi yang cukup daripada pemakanan harian kita.

Siti ada kongsikan di sini kenapa kita sangat memerlukan Supplements dalam kehidupan kita hari ini. Boleh klik di SINI

Siti mula mengenali Shaklee dengan VItamin C. Semua orang tahu tentang vitamin C. Tetapi di Shaklee, Vitamin C sangat berbeza dengan product lain di pasaran kerana keistimewaannya.

Antara sebab lain yang menyebabkan Siti consume Shaklee adalah masalah kulit muka Siti yang teruk akibat alergi dengan pemakaian mask muka sejak pandemik. Walaupun mask selalu ditukar, namun kesan alergi tidak juga berkurangan.

Di bawah ini adalah keadaan kulit muka Siti yang breakout. Bayangkan kulit muka yang biasanya sihat tetiba breakout teruk kesan dari pemakaian mask. Ini gambar sebahagian sahaja. Actually teruk sebenarnya keadaan muka Siti. Tapi malu nak tunjuk gambar lain betapa teruknya muka pada masa tu. Ramai kawan-kawan tegur kenapa muka teruk sangat. Stress sangat ke? Masa tu confident level memang rendah sangat. Self estem mula menurun. Rasa tak nak jumpa orang. Kalau boleh duduk dalam gua Siti dah lama duduk.😅

Muka sebelum berShaklee yang sangat  
kusam, jerawat batu,pigmentasi, jeragat


Sehingga lah Siti dikenalkan untuk mengambil set kulit Shaklee. Masa tu Siti hanya mengambil set kulit asas iaitu Vitamin C, Esp dan menggunakan skincare Youth seperti cleanser, Night cream (rich) dan toner.

Dan selepas berShaklee, ini result muka Siti.

Tadaaaa.. dah cantik dah kulit muka Siti. Dan confident level untuk jumpa orang pun dan meningkat hasil konsistent amalkan set kulit Shaklee. 

Gambar ini tidak memakai make-up. Just pakai foundation yang nipis dan lip-Ice sahaja.😊


Kulit selepas amalkan set kulit Shaklee


BAGAIMANA SET KULIT CANTIK BERFUNGSI?

Seperti yang Siti ceritakan di atas tadi, Siti hanya mengambil set kulit cantik yang asas iaitu ESp dan Vitamin C. Anda juga boleh baca tentang set kulit asas ini di SINI dan cuba resepi ESP dengan klik link INI.


ESP merupakan protein yang berasaskan daripada tumbuhan (kacang soya non-GMO). Protein sangat diperlukan untuk pembentukan tisu baru pada kulit  untuk menggantikan tisu yang sudah rosak. 

ESP membantu dalam proses hasilkan kulit baru sekaligus bantu pudarkan parut, jeragat, dan cerahklan tempat degil. 

Fungsi ESP

Vitamin C pula merupakan asas untuk badan yang sihat dan kulit bebas jerawat. Ia juga berfungsi untuk kecutkn jerawat dengan berkesan dan bantu untuk tingkatkan imun badan.
 
10 Manfaat Vitamin C Shaklee

7 Sebab kenapa anda harus pilih Vitamin C Shaklee 
yang berbeza daripada jenama lain di pasaran.


Jika anda nak kesan yang lebih optimum dan kesan yang cepat, anda boleh ambil set kecantikan kulit yang premium yang terdiri daripada VItamin E, ESP, GLA complex, Carotomax, VItamin C, Collagen dan Vitamin C. Juga boleh tambah dengan Vivix dan ResV kerana VIvix dan ResV memperbaiki dari dalam dalam sel.

Set kecantikan kulit

Vivix dan ResV


Selain itu, anda boleh amalkan skincare Youth untuk penjagaan kulit dari luar. Youth Skincare diperbuat daripada bahan yang beyond organik. Youth skincare sangat selamat untuk kulit sensitif kerana telah diuji oleh pakar dermatologi (kulit) dan oftalmologi (mata).

Set Youth Skincare terdiri daripada:

1. Luminous Gel Oil Cleanser
  • Membersihkan dan menghaluskan kulit dengan lembut. 
  • Formula 3-dalam-1
  • Tidak mengandungi sabun dan mempunyai pH-seimbang
2. Perfecting Skin Toner
  • Membersihkan sel kulit mati dan kusam
  • Menghidratkan dan membekalkan nutrisi untuk kulit berseri
3. Age Defense Moisturizer SPF 50
  • Melembapkan kulit.
  • Melindungi kulit daripada sinaran matahari dengan pelindung Matahari berspektrum luas SPF50 UVA/UVB.
  • Memperbaiki tona kulit secara menyeluruh
4. Youth Activating Serum
  • Menggalakkan penghasilan kolagen dan pembaharuan sel kulit 10X lebih cepat, membuatkan kulit lebih muda dan berseri,
5. Advanced Renewal Night Cream
  • Terdiri daripada 2 jenis iaitu Light and Rich.
  • Menggalakkan proses pembaharuan sel kulit semasa tidur.
  • Membantu merangsang penghasilan kolagen dan elastin.
  • membuatkan kulit kelihatan lebih muda, licin dan cerah.
6. Radiance C+ E
  • Menegang, mencerah, dan mengurangkan garis halus, kedutan dan pigmentasi.
  • Membaiki tekstur dan menjadikan tona kulit lebih sekata. 
Set Youth Skincare

Step Double Cleansing menggunakan
 Luminous Oil Gel Cleanser Shaklee


TESTIMONI DARIPADA ORANG LAIN YANG MENGGUNAKAN SET ASAS KECANTIKAN DAN SET YOUTH















Ok, sampai di sini dahulu untuk entry kali ini. Moga ia dapat memberi manfaat. Dan jika anda tercari-cari vitamin dan skincare yeng selamat, terbukti dan berkesan, boleh hubungi saya ya.

Jika ditakdirkan ada rezeki saya berkongsi hari ini, ,moga entry ini dapat hadiah istimewa tajaan www.anakkuwira.com. In shaa Allah. 

Salam Sihat dan bahagia💓

Mahu sertai kami?Tekan perkataan di bawah:

JOIN

ATAU 

contact no di bawah untuk dapatkan produk dan konsultasi percuma.


Penngedar Sah SHAKLEE Anda

Paka,Dungun,Kerteh
ID: 1528647

#NextLevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#ShakleeThrive2023

#BlogmegaShaklee

#TestimoniShaklee




No comments:

Post a Comment

SET MENGANDUNG SHAKLEE DISYORKAN DOKTOR

  Anak adalah anugerah terindah dalam kehidupan rumah tangga. Setiap pasangan yang sudah berkahwin mendambakan keriuhan dan gelak tawa suara...