Thursday, August 24, 2023

5 VITAMIN UNTUK WANITA YANG WAJIB ADA. NO.5 SANGAT POWERFUL


 "Wanita adalah tonggak kebahagiaan keluarga." Pernah dengar ayat ini? Wanita merupakan seorang isteri, ibu, chef di rumah, pengasuh & pendidik kepada anaknya, menteri kewangan dalam keluarga, ustazah bagi anak, cleaner, dan tukang kebun. Ha, banyak kan tugas sebagai seorang wanita. Jika jasad bernama wanita ini jatuh sakit, maka akan berubah lah suasana rumah dari ceria kepada suram. Selain penjagaan diri dari luaran, wanita perlukan vitamin setiap hari demi menjaga kesihatan diri dan keluarga. Teruskan membaca untuk mengetahui  VITAMIN UNTUK WANITA YANG WAJIB ADA . NO.5 SANGAT POWERFUL👩😊


Wanita, sayangilah diri anda terlebih dahulu sebelum anda menyayangi orang lain. Jika anda sihat dan ceria, maka anda akan dapat melakukan urusan kerja hakiki dan menguruskan keluarga dengan baik. Anda akan menyebarkan aura positif dan ceria. Percaya atau tidak, jika emosi anda tidak stabil, anda akan membuatkan seisi keluarga menjadi stress dan suasana dalam rumah tangga dari ceria menjadi kelam dan suram.

Kesibukan sebagai seorang wanita menguruskan keluarga ditambah lagi dengan kerja hakiki di pejabat bagi yang bekerja, membuatkan seseorang itu tidak ada masa untuk diri sendiri. Keadaan ini membuatkan wanita menjadi stress dan kulit mula kusam dan tak bermaya. Ia juga memberi kesan kepada kesihatan wanita.


Cabaran bagi seorang wanita di usia 25 tahun hingga 40 tahun adalah kesibukan menguruskan rumah tangga sehingga tidak mendapat rehat yang cukup, berat badan semakin bertambah, mula menampakkan garis-garis halus di wajah dan di sekitar mata dan sering kelihatan letih dan lesu kerana banyak tenaga dihabiskan untuk melakukan kerja-kerja harian.


Tidak kira siapapun ada, apa latar belakang anda, anda akan melalui fasa umur muda sehingga meningkat dewasa dan seterusnya berada di fasa usia tua atau usia emas. Umumnya insan yang bergelar wanita adalah yang berumur 20 tahun ke atas. Pada usia awal 20-an hingga 25 tahun, golongan ini adalah di kalangan wanita di usia muda. Pada usia 25 tahun hingga awal 40-an, wanita ketika ini secara kebiasaannya adalah di kalangan yang sibuk menguruskan rumah tangga dan mempunyai anak. Manakala, pada usia 40 tahun ke atas, wanita perlukan lebih banyak masa untuk diri sendiri bagi kehidupan yang lebih sihat. 


Atas faktor kesibukan dengan tugasan dan aktiviti harian, maka wanita perlukan vitamin untuk menampung jurang nutrisi daripada pengambilan makanan harian. Vitamin ini penting supaya sebagai seorang wanita, anda akan sentiasa kelihatan berseri, yakin, penuh bertenaga, sangat positif dalam menjalani kehidupan harian kekal bersemangat.


Vitamin yang sangat bagus dan sangat sesuai untuk diambil oleh wanita bagi semua peringkat umur selain vitamin C yang selalu kita dengar adalah:

✅Vitalize

✅GLA Complex

✅Omega

✅Ostenutrix

✅Vivix


1. VITA-LIZE



Apa itu Vita-Lize? Seakan-akan panggil nama kawan pulak kan. "Lize".  Vita-Lize berasal daripada Vitalized Mineral dalam bentuk cecair apabila ia diperkenalkan oleh Dr. Forrest C. Shaklee pada tahun 1915. Ia merupakan supplemen multivitamin dan multimineral daripda Shaklee. 


Seiring dengan beredarnya waktu, produk ini telah melalui penambahbaikan dari masa ke semasa dan telah berada di pasaran sudah 108 tahun. Wow, lama dah kan multivitamin ni. Usia manusia yang normal pun tidak sampai camni.



KEBAIKAN VITA-LIZE

Multivitamin Vita-Lize sangat banyak manfaatnya jika diambil secara berterusan.

Antara manfaat yang diperoleh ialah:

❤Setiap tablet lengkap dengan 25 jenis nutrisi untuk keperluan harian. Ini dapat mengisi jurang nutrisi harian yang tidak diperoleh daripada makanan yang kita makan.

❤Meningkatkan tahap tenaga dalam badan bagi seseorang individu.

❤Menambah baik mood dan menjaga emosi.

❤Mengurangkan tekanan dan kebimbangan.

❤Membantu penghasilan sel darah merah.

❤Membantu perkembangan hormon yang sihat.

❤Menyokong pembentukan tulang dan gigi.

❤Memberikan kulit dan rambut sihat.

❤Bantu mempercepatkan penyembuhan luka.

❤Memelihara fungsi saraf dan sel otot.

❤Tingkatkan sistem imun badan.

❤Meningkatkan daya fokus dan ingatan.



Boleh baca mengenai Vita-Lize dengan lebih lanjut di link ini:



 2. GLA COMPLEX 




Gla atau asid lemak omega 6 diperolehi daripada minyak borage yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi (17%-25%), tulen dan semulajadi dalam bentuk mudah diserap.

Diformulasi khas dengan gabungan GLA (asid lemak Omega 6), minyk biji bunga matahari(satu lagi sumber asid lemak Omega 6) dan vitamin E untuk mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan kulit.

GLA adalah asid lemak penting Omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandin iaitu bahan yang mengawalatur pelbagai proses tubuh.Malah ia amat bermanfaat untuk setiap wanita di semua peringkat umur.

3. OMEGA









4. OSTENUTRIX




5. VIVIX





Ok, sekian saja yang entry untuk kali ini. Semoga entri kali ini dapat memberi manfaat kepada anda dan menemui anda sentiasa dalam kesihatan dan kemanisan iman. Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee, boleh klik link di bawah ya. 

Salam sihat dan bahagia. ❤️

#NextLevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#ShakleeThrive2023

#VitaminUntukWanita

#AgenShakleeKertehPakaDungun


Mahu sertai kami?

Klik icon whatsapp di bawah untuk dapatkan produk dan konsultasi percuma.


Penngedar Sah SHAKLEE Anda

Paka,Dungun,Kerteh
ID: 1528647




No comments:

Post a Comment

SET MENGANDUNG SHAKLEE DISYORKAN DOKTOR

  Anak adalah anugerah terindah dalam kehidupan rumah tangga. Setiap pasangan yang sudah berkahwin mendambakan keriuhan dan gelak tawa suara...