Monday, May 22, 2023

BESTNYA DAPAT MAKAN VITAMIN PERCUMA DENGAN CASH REBATE SHAKLEE

 

Assalamualaikum dan salam ceria. Terima kasih kerana sudi singgah di blog Siti. Moga sahabat pembaca sentiasa bahagia di samping keluarga yang tersayang dan semoga dipermudahkan segala urusan.

Syawal sudah pun menutup tirai. Alhamdulillah banyak rezeki dapat hadiri rumah terbuka dengan hidangan makanan yang sedap-sedap. Part paling best, dapat duit raya. Bukan saja budak-budak, Siti pun masih dapat duit raya tau.hehehehe. Tidak lupa juga untuk bersyukur kerana dapat juga melaksanakan puasa Syawal walaupun sudah berada di penghujung Syawal.

Musim raya baru ni banyak duit habis digunakan untuk perbelanjaan raya kan. Vitamin juga perlu top-up setiap bulan.. Tapi tahukah anda bahawa kita dapat makan vitamin secara percuma dengan Cash Rebate Shaklee?

Cash Rebate/ Cash Back / Bonus Shaklee

Cash rebate atau cash back atau lebih popular dipanggil bonus Shaklee di kalangan ahli merupakan bayaran yang dibayar oleh Shaklee kepada ahlinya setiap bulan sebelum 15hb. Shaklee membayar cash rebate ini dalam bentuk tunai dan bukannya dalam bentuk baucer. Semakin banyak kita membeli vitamin Shaklee, semakin banyak cash rebate yang akan kita dapat. 

Bonus Shaklee

Jadual di atas menunjukkan cash rebate atau bonus Shaklee yang diterima oleh ahlinya yang tegar membeli vitamin pada setiap bulan. Sebagai contoh, jika seseorang membeli vitamin sebanyak RM510.00, dia akan mendapat cash rebate sebanyak RM25. Jika dia membeli vitamin sebanyak RM 4,080.00, dia akan mendapat cash rebate sebanyak RM571.00. Cash rebate yang diperoleh dapat digunakan semula untuk membeli vitamin yang lain. Untung kan? Jika kita membeli vitamin di mana-mana farmasi, kita tak akan dapat cash rebate sebagaimana Shaklee beri.

Bagaimana Cara Untuk Mendapatkan Cash Rebate atau bonus Shaklee??

Untuk menikmati cash rebate atau bonus Shaklee, anda perlu menjadi ahli Shaklee terlebih dahulu.

Belum menjadi ahli? Daftar SINI

Setelah anda menjadi ahli, boleh la anda membeli mana-mana produk Shaklee di Online mahupun di branch Shaklee dengan menggunakan ID anda sendiri. Jika anda menggunakan ID orang lain, anda tidak akan menikmati cash rebate tersebut. 

Ada sesetengah orang, dia tak nak jadi ahli dengan alasan tidak mahu terikat dengan Shaklee dan tidak mahu menjalankan bisnes online. Jangan risau, anda tak perlu pun menjalankan bisnes dan tak terikat langsung dengan Shaklee. Kelebihan menjadi ahli adalah anda dapat menikmati potongan sebanyak 20% daripada harga runcit bagi setiap produk Shaklee. Jika anda layak untuk dapat rebate, duit akan dimasukkan terus ke dalam akaun bank anda. Tambahan pula, setiap produk Shaklee yang dihantar kepada anda mendapat jaminan sepenuhnya oleh Shaklee. Jika produk yang sampai rosak, Shaklee akan gantikannya semula dengan yang baru tanpa sebarang caj penghantaran dan tanpa caj-caj yang tersembunyi.

Belian produk Shaklee di Branch

Paling menyeronokkan, cash rebate atau bonus Shaklee yang diperoleh bagi seseorang adalah tanpa had walaupun hanya makan sendiri. Tetapi jika anda ingin menjalankan bisnes, akan terus boleh menjalankannya setelah memperoleh ID daripada Shaklee dan dapat menikmati insentif Shaklee dan bonus sebanyak 3,4, 5 angka setiap bulan.  Bonus yang diperoleh tidak semestinya untuk membeli vitamin. Anda boleh gunakannya untuk membeli keperluan harian, barangan dapur, membayar ansuran kereta dan membayar bil-bil di rumah.


Antara cash rebate/ bonus Shaklee yang diperoleh oleh ahlinya

Ada di antara kita memandang enteng pengambilan supplements atau vitamins pada setiap bulan dengan alasan tidak perlu kerana sudah banyak makan sayur dan buah-buahan. Di bawah ini sebab kenapa supplements perkara wajib di ambil pada waktu sekarang.




Kenapa Wajib Ambil Supplement waktu sekarang? 

Kalau bergantung pada makanan yang sihat setiap hari, tak boleh ke? 

Once dah ambil supplement, kena ambik seumur  hidup ke? 

Pernah terfikir soalan-soalan ni tak? 

Jadi  untuk menjawab soalan-soalan di atas, jom kita tengok satu persatu kenapa kita boleh katakan, supplement dah jadi wajib sekarang! 

1) Nutrien kurang dalam bahan mentah

》Buah-buahan dan sayur-sayuran yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi bahan galian yang kurang berbanding dengan yang ditanam di atas tanah yang subur. 

》Ditambah pula dgn penggunaan racun perosak, racun serangga dan bahan pencemar yang lain, merendahkan lagi kualiti buah dan sayuran tersebut.

》 Sayur & buah-buahan yang kita beli pula, kebanyakannya adalah tanaman komersil (ditanam dengan kuantiti yang banyak & berulang kali di atas tanah yang sama). Jadi kita memang kita boleh expect kadar nutrien yang dapat untuk setiap tanaman yang ditanam.

Carrot sekarang adalah berbeza dengan carrot 20 tahun yang lalu kerana kadar nutrien di dalamnya! 

                                               
Pengurangan mineral dalam buah-buahan dan sayur-sayuran sejak 1940


2) Zat makanan yang mudah hilang 

》 Semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan bahan mentah, banyak zat makanan yang hilang

》Vitamin C dan enzim dalam bahan mentah pula, mudah termusnah oleh haba semasa proses memasak.

Jadi sayur yang kita masak tu, bukan 100% kita boleh dapat vitamin C. 

3) Badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang diperoleh daripada makanan.

Contohnya, Vitamin C & Vitamin E yang diperoleh dari makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan (nak halang sel dari rosak/ mati)

》Tambah kualiti bahan mentah yang kita makan tu, dah banyak hilang nutrien. 

》Nak dapat 500mg vitamin c, kita kena makan 7 biji oren setiap hari. Sanggup? Ni minimum kuantiti tau, kalau merokok ke, demam ke, lagi tinggi dos Vitamin C yang diperlukan. Mampukah kita telan berbiji-biji buah oren? Dan adakah oren tu berkualiti?

4) Pengambilan ubat & diet yang tidak sihat

》Bila kita ambil pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alcohol, atau anti biotik, ianya boleh menganggu penyerapan zat makanan.

》Amalan diet yang tinggi kafein, lemak, gula dan garam juga mengurangkan lagi simpanan zat makanan dalam tubuh.

5) Diet yang tidak seimbang

》Pengambilan makanan seharian yang tidak seimbang dan tidak mengikut piramid makanan yang dicadangkan. 

》 Kalau seimbang sekalipun, tidak mencukupi disebabkan:
 - kita makan sihat-sihat pun, tiba-tiba hidu asap lah, minum air yang tak bersih dan sebagainya. 

6) Alam sekitar yang semakin tercemar

》 Pencemaran Air
》 Pencemaran Udara 
》Pencemaran akan mendedahkan tubuh kita dgn lebih banyak radikal bebas yang akan merosakkan sel! 

7) Gaya hidup yang tidak sihat

Stress
》 Tidur lambat
》 Expose to gadgets
》 Malas bersenam
》Sibuk, jarang memasak di rumah dan lebih gemar kepada makanan segera yang tinggi kandungan MSG.

Jadi kalau orang tanya anda, sampai bila saya perlu ambil supplement ni??

Jawapannya: 

Sampai anda boleh hidup di kawasan yang bebas asap, yang tidak tercemar, yang anda boleh dapat bahan mentah yang berkualiti, dan anda jaga cara anda masak, jaga makanan yang anda ambil setiap hari, pastikan seimbang, cukup buah & sayur dan anda mampu tak hidup dengan gadget, tak stress, tidur on time dan sebagainya.

Jika dapat buat semua ni, maka tak payah langsung ambil supplement. 

Jadi rasa-rasanya boleh buat semua di atas? 

Jika tidak boleh, maka suka atau tidak, memang kita perlu ada sokongan nutrien tambahan dari supplement untuk tampung nutrisi gap dalam badan. 

Jika badan ada gap nutrisi, tu yang jadi sakit, sukar tidur, sukar hamil , sukar membuang dan sebagainya kerana sistem dalam badan terjejas. Tak boleh nak function to its fullest ! 

Jangan berkira untuk invest duit demi kesihatan anda.

Dan kena pilih Supplement yang betul! 

Jadi PILIHAN kita?

Semestinya Shaklee kerana selamat, terbukti dan berkesan. 😃

Ok. Sampai di sini sahaja untuk entry kali ini. Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee dan menikmati cash rebate / bonus Shaklee, boleh hubungi Siti ya. Jika anda berhasrat untuk kurus selepas raya ni, "Set Hello New You" ada khas untuk anda dengan keahlian dan penghantaran percuma. 


Mahu sertai kami?Tekan perkataan di bawah:

JOIN

ATAU 

contact no di bawah untuk dapatkan produk dan konsultasi percuma.


Penngedar Sah SHAKLEE Anda

Paka,Dungun,Kerteh
ID: 1528647

#NextLevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#ShakleeThrive2023

#SetRahmahShaklee2023

#BlogmegaShaklee

 






No comments:

Post a Comment

SET MENGANDUNG SHAKLEE DISYORKAN DOKTOR

  Anak adalah anugerah terindah dalam kehidupan rumah tangga. Setiap pasangan yang sudah berkahwin mendambakan keriuhan dan gelak tawa suara...