Saturday, June 3, 2023

MULTIVITAMIN SHAKLEE KINI BERWAJAH BARU

 


Assalamualaikum sahabat pembaca. Semoga anda sentiasa dalam keadaan sihat sejahtera di samping keluarga tersayang dan sentiasa berada dalam manisnya iman.

Hari ini Siti nak kongsi tentang multivitamin Shaklee yang sudah di upgrade dengan formula baru dan masuk ke dalam pasaran Malaysia pada akhir May 2023. Mula dikenali sebagai vitalized minerals pada tahun 1915 dalam bentuk cecair oleh pengasas Shaklee sendiri, Dr. Forrest C. Shaklee, kini sudah bertukar namanya kepada vita-lize setelah vita-lea dan vita-lea iron plus. Juga merupakan multivitamin dan multimineral daripada Shaklee.


SEJARAH MULTIVITAMIN SHAKLEE


Selama 100 tahun, Shaklee sentiasa mendahului masa, mencipta inovasi melalui sains dan menggunakan alam semulajadi sebagai penemuan unggul yang kini menjadi sebahagian daripada kehidupan seharian kita. 

Penemuan multivitamin yang pertama dunia adalah pada tahun 1915 oleh Dr. Shaklee sendiri dengan resepi berasal dari alam semula jadi. 



Dr. Shaklee menggemparkan dunia dalam bidang kesihatan dengan penemuan multivitamin pertama pada usia 21 tahun. Formulasi penemuannya itu kemudiannya diproduksi menjadi Shaklee Vitalized Minerals. Bertitik tolak daripada situlah, beliau mula menubuhkan Shaklee Corporation pada 1 April 1956 di Oakland, California Amerika Syarikat pada usia 62 tahun. 

Sangat menitikberatkan aspek keaslian dan mutu, menyebabkan setiap produk yang dihasilkan disokong oleh kajian sains. Selain itu, kelebihan produk Shaklee adalah sifat semula jadinya kerana bagi beliau " patuhi hukum alam semula jadi dan anda tidak akan tersilap langkah". Jadi tidak hairan jika Shaklee terus bertahan sehingga kini. 



Seiring beredarnya zaman, kajian demi kajian telah dijalankan oleh saintis sains Shaklee, kini Multivitamin Shaklee hadir dengan formula baru untuk kesihatan optimum. Hanya nama berbeza, namun ia adalah multivitamin pertama di dunia yang sudah berusia 108 tahun.



  • Setiap hidangan vita-lize membekalkan 25 jenis vitamin dan mineral penting untuk keperluan harian
  • 2 tablet Vita-Lize membekalkan 600 mcg asid folik dan vitamin B.
  • Mempunyai sistem penhantaran salutan mikro berpaten yang direka untuk memastikan penyerapan asid folik.
  • Pantas larut dalam badan kurang 10 minit menggunakan teknologi Explo-Tab.




KANDUNGAN NUTRISI DALAM VITA-LIZE

Berikut merupakan kandungan nutrisi dalam Vita-Lize.




PERBANDINGAN VITA-LEA IRON PLUS vs VITA-LIZE

Jadual di bawah menunjukkan perbezaan di antara Vita-Lea Iron Plus VS Vita-LIze di mana kandungan Vitamin A kurang 310 di dalam Vita-Lize berbanding Vita-Lea.

Namun begitu, Vitamin D dalam Vita-Lize melebihi Vita-Lea sebanyak 150. Asid folik pula lebih 100 dan ditambah dengan vitamin K1 sebanyak 40.




PERBANDINGAN PASARAN MULTIVITAMIN SHAKLEE DENGAN MULTIVITAMIN JENAMA LAIN.

Berikut merupakan perbandingan antaran Vita-Lize dan jenama lain di pasaran.


SIAPA YANG PERLUKAN VITA-LIZE?

Orang dewasa yang stress
Orang dewasa yang mengalami masalah kurang berat badan.
Orang dewasa yang aktif.
Orang dewasa dengan diet yang tidak seimbang.
Orang dewasa yang selalu sibuk.
Ibu hamil dan menyusu.




KEBAIKAN MENGAMBIL VITA-LIZE

Multivitamin sangat banyak manfaatnya jika diambil secara berterusan.

Antara manfaat yang diperoleh adalah:

Mengisi jurang nutrisi
Meningkatkan tahap tenaga dalam badan bagi seseorang individu.
Menambah baik mood dan menjaga emosi.
Mengurangkan tekanan dan kebimbangan.



 
GOLONGAN YANG TIDAK BOLEH MENGAMBIL VITA-LIZE

Multivitamin sangat bagus untuk diambil oleh seseorang individu. 

Namun begitu, ada sesetengah individu yang mengalami penyakit tidak boleh mengambilnya.

Siapakah mereka?

1. Pesakit SLE iaitu sejenis penyakit auto-imun.
  • Pesakit SLE tidak disarankan untuk mengambil sebarang supplement kesihatan yang mengandungi alfafa. Di dalam Vita-Lize ada kandungan alfafa. Ini kerana alfafa mengandungi asid amino L-canavanine yang boleh mencetuskan dan meningkatkan keradangan kepada pesakit.
2. Pesakit Thalassemia ( terutama Thalassemia Major).
  • Ini kerana VIta-Lize diformulasikan dengan zat besi. Pesakit thalassemia sudah  terbeban dengan zat besi berlebihan dalam tubuh.
3. Orang yang menghidap Hyperthyroidism
  • Hyperthyroidism mempunyai kadar iodin yang tinggi dalam darah. VIta-Lize yang mengandungi iodin akan meningkatkan lagi paras iodin dalam badan dan ini mungkin akan menyebabkan keradangan.

4. Orang yang alahan herba kerana Vita-Lize mengandungi alfafa.

Selain daripada mereka di atas, tiada masalah untuk sesiapa yang ingin mengambil Vita-Lize.



Kesimpulannya, kita sangat memerlukan supplements dalam kehidupan pada masa kini kerana badan kita kekurangan nutrisi. KIta tidak mampu untuk makan makanan seperti dalam gambar di bawah dalam masa sehari untuk menampung kehilangan nutrisi dalam badan.





Sekian sahaja untuk entry kali ini. Jika anda ingin mendapatkan supplements Shaklee boleh hubungi saya. Dan jika anda sudah pernah menjadi ahli Shaklee namun keahlian sudah tamat tempoh, anda boleh renew keahlian anda dengan mudah. Sila klik link Renewal Shaklee ini untuk mengetahui cara-caranya atau boleh terus hubungi saya.

Mahu sertai kami?Tekan perkataan di bawah:

JOIN

ATAU 

contact no di bawah untuk dapatkan produk dan konsultasi percuma.


Penngedar Sah SHAKLEE Anda

Paka,Dungun,Kerteh
ID: 1528647

#NextLevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#ShakleeThrive2023

#SetRahmahShaklee2023

#BlogmegaShaklee





 

No comments:

Post a Comment

SET MENGANDUNG SHAKLEE DISYORKAN DOKTOR

  Anak adalah anugerah terindah dalam kehidupan rumah tangga. Setiap pasangan yang sudah berkahwin mendambakan keriuhan dan gelak tawa suara...