Thursday, May 25, 2023

PERCUMA ! CARA MUDAH RENEWAL SHAKLEE MEMBERSHIP




Hi, assalamualaikum sahabat pembaca yang setia melawat blog Siti. Moga anda sentiasa berada dalam keadaan sihat sejahtera di samping keluarga tersayang. Dipermudahkan segala urusan duniawi dan Ukhrawi. Paling penting orang ganu kata senyum sokmo walaupun sibuk dengan rutin harian.😀

Ok, hari ini Siti nak kongsi pasal renew. Apa-apa dalam hidup kita, semuanya kena renew. Bahkan hidup kita pun kena 'renew' yang hari ini kena lebih baik dari semalam. Dan hari esok kena lebih baik dari hari ini.

Tapi hari ini Siti bukan nak cakap pasal hidup. Tapi nak cakap pasal renewal Shaklee atau bahasa mudahnya renew keahlian Shaklee. Berbeza dengan sebelum ini, kita hanya perlu mendaftar hanya sekali sahaja seumur hidup. Tapi sekitar tahun 2016-2017, di bawah management Shaklee yang baru,Shaklee telah mewajibkan setiap ahlinya untuk renew keahlian setiap tahun. Mengapa Shaklee letakkan syarat baru? Ini kerana Shaklee ingin mengenalpasti ahli yang aktif dan dalam masa yang sama dapat mengurangkan pembaziran data yang dibayar keapda server bagi menyimpan data-data semua ahlinya. 



Renewal Shaklee sangat mudah. Anda hanya perlu membayar RM35 setiap tahun atau membeli mana-mana produk Shaklee yang mempumyai UV (mata ganjaran). Nak senang ingat, anda perlu renew keahlian anda menjelangnya tarikh lahir anda atau bermula 3 bulan sebelum atau 3 bulan selepas expired date (tarikh lahir anda). Maka, secara automatik keahlian anda sudah diperbaharui dan disimpan sebagai data ahli Shaklee serta boleh menikmati mana-mana produk Shaklee dengan diskaun sebanyak 20%
.

BAGAIMANA CARA NAK RENEWAL SHAKLEE??

Jika anda adalah ahli Shaklee dan keahlian anda sudah tamat tempoh, anda boleh renew dengan cara:

  • melayari website Shaklee di www.shaklee.com.my
  • megunjungi branch yang terdekat
  • meminta tolong upline anda (orang yang daftarkan anda)  
Tetapi jika keahlian anda sudah melebihi 2 tahun, secara automatik nama anda sudah dilupuskan daripada sistem Shaklee. Untuk meneruskan keahlian anda, anda perlu mendaftar semula dengan upline terdahulu atau boleh hubungi saya untuk mendaftar ahli di bawah group MFMS. 

CARA RENEW DI WEBSITE SHAKLEE TANPA MEMBAYAR RM35

Seperti yang saya nyatakan di atas tadi, anda tak perlu membayar RM35 jika anda membeli mana-mana produk Shaklee yang mempunyai UV.  Anda boleh membeli produk Shaklee serendah RM34 dan automatik keahlian anda sudah diperbaharui bagi tempoh 1 tahun. Ikuti langkah-langkah seperti di bawah:

1.Layari laman web Shaklee di www.shaklee.com.myMasukkan ID dan password anda
 


2. Akan terpapar perkataan "Your Shaklee Distributorship will expire on your Birthday". Klik "OK"


3. Pergi ke "home" dan pilih "Shop" untuk membeli mana-mana produk Shaklee



4. Contoh, anda pilih hanya satu produk sahaja serendah RM34, iaitu herbal blend dengan UV: 7.


5. Klik "pay" untuk membayar herbal blend sebanyak RM34 + postage RM10. Total yang perlu anda bayar adalah sebanyak RM44 beserta keahlian percuma.


6. Anda juga perlu "tick" kotak self-renewal bagi memperbaharui keahlian anda. Seterusnya anda boleh lah melanjutkan dengan membuat bayaran online mengikut jenis bank anda.


7. Sekiranya anda tidak mahu membayar kos penghantaran sebanyak RM10, anda perlu membeli produk yang berharga RM300 ke atas. Contoh seperti di bawah, customer saya memilih Res-V yang berharga RM428. Maka, anda akan dapat sebotol Res-V, keahlian percuma dan penghantaran percuma.


8. Jangan lupa untuk "klik" box self-renewal sebelum membuat bayaran.


9. Perlu diingatkan, anda ,hendaklah memastikan alamat surat menyurat adalah betul bagi memastikan barang sampai di alamat yang dikehendaki. 

10. Sekiranya anda berada di pantai timur, anda harus memilih "Delivery locatian" Kota Bharu Shop dan bukannya Warehouse. Ini bertujuan untuk memastikan pesanan anda sampai cepat kerana anda sudah memilih branch yang berhampiran anda.


Langkah-langkah yang saya tunjukkan di atas sangat mudah untuk diikuti. Sekiranya anda mengalami masalah untuk mengakses laman web shaklee, anda boleh menghubungi upline anda dan boleh juga mengunjungi branch terdekat anda jika berkelapangan. 

Jadi, mengapa anda perlu membayar yuran ahli RM35 jika anda boleh dapat keahlian dengan percuma?


MENGAPA HARUS RENEW AHLI SHAKLEE??

Ramai orang malas untuk renew ahli Shaklee. Katanya tak nak bagi apa-apa komitmen. Sebenarnya, anda tidak perlu lakukan apa-apa pun. Hanya renew ahli dan menikmati kelebihan sebagai ahli yang disediakan oleh Shaklee dengan pelbagai keistimewaan, Antaranya Cash Rebate yang setiap orang mampu menikmatinya. 

Jadual di bawah ini menunjukkan cash rebate atau bonus ahli Shaklee jika anda berdaftar sebagai ahli walaupun hanya makan sendiri sahaja. 



Jika anda mendaftar sebagai ahli di bawah saya iaitu susur galur MFMS (Master Kam Maria), anda akan menikmati 10 kelebihan seperti di bawah.

  • Yuran keahlian hanya RM35 atau keahlian percuma dengan belian produk 100 UV Point (anggaran RM 350) dalam 1 resit.
  • Diskaun 20% harga ahli bagi setiap produk Shaklee.
  • Promosi bulanan untuk penjimatan hebat. Akan diumumkan ke dalam group.
  • Cash bonus bulanan apabila cukup point walaupun hanya makan sendiri tanpa membuat bisnes.
  • Jemputan khas ke Group exclusive facebook dan Telegram untuk ahli di bawah MFMS Empire.
  • Peluang jana income 2-3-4-5 angka setiap bulan.
  • Peluang mendapat pelbagai rewards menarik seperti car bonus, Free trip local dan Overseas.
  • Kelas bimbingan nutrisi oleh pakar nutrisi secara Online dan Offline.
  • Marketing plan yang adil dan menarik. Semestinya bukan sistem piramid.


Sekarang anda sudah tahu kenapa harus renew keahlian Shaklee setiap tahun kan? Sebab nowadays, kita sangat memerlukan vitamin sebagai makanan tambahan kerana nutrian yang kita dapat daripada pemakanan seharian tidak mencukupi untuk menampung kehilangan nutrisi daripada tubuh badan kita.

Kehilangan nutrisi ini disebabkan oleh faktor:
  • Nutrien kurang dalam bahan mentah.
  • Zat makanan yang hilang.
  • Badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang diperoleh daripada makanan.
  • Pengambilan ubat dan diet yang tidak sihat.
  • Diet yang tidak seimbang.
  • Alam sekitar yang semakin tercemar.
  • Gaya hidup yang tidak sihat.

Ok, sampai di sini sahaja coretan kali ini. Semoga kita semua sentiasa diberikan kesihatan yang baik dan diluaskan rezeki yang halal oleh Yang Maha Esa. Salam sihat dan bahagia. Senyum sokmo okey! 😄


Mahu sertai kami?Tekan perkataan di bawah:

JOIN

ATAU 

contact no di bawah untuk dapatkan produk dan konsultasi percuma.


Penngedar Sah SHAKLEE Anda

Paka,Dungun,Kerteh
ID: 1528647

#NextLevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#ShakleeThrive2023

#SetRahmahShaklee2023

#BlogmegaShaklee


 

No comments:

Post a Comment

SET MENGANDUNG SHAKLEE DISYORKAN DOKTOR

  Anak adalah anugerah terindah dalam kehidupan rumah tangga. Setiap pasangan yang sudah berkahwin mendambakan keriuhan dan gelak tawa suara...